ArduEasyBlocks compiler&flash tool
Pobieranie i Licencja
Aplikacja: pobierz
Kod źródłowy i licencja: GitHub
Co jest potrzebne do działania programu?
System Windows 10 lub 11
Arduino IDE 1.8.x
Przeglądarka Internetowa np.Chrome, Edge*
*przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana
Oprogramowanie korzysta z buildera (Arduino Builder) i AVRDUDE wbudowanego w Arduino IDE 1.8.15 lub nowszej wersji Arduino IDE (Do działania wymagana jest wersja Arduino IDE 1.8.x. Wersja Arduino IDE 2.x.x obecnie nie jest wspierana.). Przetestowane na wersjach 1.8.15 i 1.8.19.
Pobieranie i pierwsze uruchomienie
Po pobraniu należy wypakować folder skompresowany z programem i przenieść program do folderu gdzie finalnie będzie miał on się znajdować (nie polecam trzymać samego programu bezpośrednio na pulpicie. Podczas uruchomienia utworzy on w folderze obok siebie plik konfiguracyjny "config.ini", a podczas pracy folder do przechowywania plików tymczasowych. Lepszym rozwiązaniem jest przeniesienie programu do jakiegoś folderu i utworzenie skrótu na pulpicie do niego).
Po uruchomieniu program utworzy obok siebie plik konfiguracyjny "config.ini" i wyświetli ostrzeżenie o braku pliku konfiguracyjnego. Jeżeli instalacja Arduino IDE była przeprowadzona w sposób niestandardowy będzie koniecznie wskazanie ścieżek do plików i folderów Arduino Buildera i AVRDUDE. W tym celu kliknij Nie aby zamknąć program i edytuj plik config.ini podając poprawne ścieżki. Jeżeli standardowo zainstalowałeś Arduino IDE kliknij Tak i jeżeli ścieżki są w porządku program powinien wyświetlić swój główny interfejs i uruchomić serwer do dobierania kodu z generator kodu.
Następnie należy podłączyć płytkę Arduino (Nano lub Uno lub inną płytkę z mikrokontrolerem ATmega328p) którą chce się zaprogramować i wybrać z listy port pod którym płytka się znajduje. (gdy podłączyłeś/podłączyłaś płykę po uruchomieniu programu należy kliknąć przycisk refresh aby jej port pokazał się na liście). Gdy port już jest wybrany kliknij przycisk Wybierz port
To na tyle z konfiguracji. Teraz na stronie z generatorem kodu po naciśnięciu przycisku Wgraj kod kod zostanie wygenerowany, przesłany do tej aplikacji, skompilowany, a następnie wgrany do płytki. Jest to znacznie szybsze i wygodniejsze niż kopiowanie kodu ze strony, wklejenie go do Arduino IDE i kompilowanie i wgrywanie go ręcznie przez Arduino IDE.
Interfejs
Nie używaj przycisku Resetuj bufor bez potrzeby. Użyj go w jedynie w przypadku gdy omyłkowo zamknąłeś przeglądarkę po wciśnięciu przycisku Wgraj kod i kolejne wgrywanie kodu nie chce się rozpocząć.
Zgłaszanie błędów i pomoc
W razie problemów z uruchomieniem lub działaniem programu zapraszam na serwer discorda do zgłoszenia problemu. https://discord.com/invite/SCNAmSUpwP
Dziękuję za przeczytanie artykułu. :)